pondelok 28. marca 2011

Kura s ananásom

Tento víkend sme boli navštíviť Ianovu sestru, tak som sa celý víkend hrncov ani len nedotkla. Musím povedať, že vždy keď tam ideme Joan navarí dačo veľmi dobré, ale túto sobotu prekonala všetky očakávania. Mali sme Coq au vin, čo je vlastne kura na víne (alebo vo víne?) a bolo absolútne skvelé. Recept už mám v došlej pošte, ale ešte som ho nepreložila, nevyskúšala, a nemám fotky, tak vám ho zatiaľ nedám. Sľubujem, že ho posuniem ďalej hneď čo ho vyskúšam, ale upozorňujem vás, že je dosť zdĺhavý. 
No a v nedeľu na obed som prvýkrát v živote jedla topinambur, inak známy ako židovský zemiak alebo jeruzalemský artičok. Mali sme ho pečený ako príohu a chutil veľmi. Zopár sme si odniesli domov (sú čerstvo vykopané zo záhradky) tak uvidím čo s nimi, ale odhadujem to na polievku a ešte dačo... 

Dostala som zopár ohlasov ohľadne príspevku o cestovinách. A výsledok hlasovania je jednoznačný - postavili ste sa na moju stranu a vyhlásili cestovinu s tuniakom a ovocím za kulinárske peklo. 

Dnes sa vrátim opäť k téme mäso a ovocie. Tento recept predpokladám väčina z vás pozná a robí, ale to som si myslela i o hrachovej polievke :-)). 
Kura s ananásom jednoznačne spadá do kategórie rýchle, jednoduché a lacné. 

Potrebujeme 
vykostené kura asi 500g (tie časti ktoré máte radi - prsia, stehná, kĺby...samozrejme stehná a kĺbiky dajú viacej chuti). Priznám sa, ja nikdy nevážim pri takýchto jednoduchých receptoch, riadim sa tým, aby sme mali dosť.  
ananás - ja používam čerstvý, za šálku na kocky nakrájaného, ale dá sa aj plechovkový
olej
sójová omáčka
kurací bujón
kukuričný škrob
biele víno (asi 100 ml)- nemusí byť
ananásový džús - nemusí byť

Mäso nakrájame na kocky alebo pásiky, opečieme na troške oleja asi 1-2 minútky, pridáme ananás a opekáme spolu. Čerstvý ananás pekne vďaka cukru začne karamelizovať. Podlejeme vínom, necháme zredukovať asi 2 min, pridáme ananásový džús (prípadne vodu/vývar ak tieto nemáme), pridáme bujón a trochu sójovej omáčky a necháme variť pokiaľ je mäso mäkké. Zahustíme kukuričným škrobom rozmiešaným v troške vody/vývaru a necháme prevariť. Radšej pridávajte škrob pomaly, aby ste to nemali príliš husté. 
Podávam s ryžou. 

Ak mám kura pripravené vopred, čo takmer vždy mám, tak mi to celé trvá pripraviť nejakých 15 min. a manžel vždy ohodnotí: mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

PS: Ak používate konzervovaný ananás, môžete použiť aj jeho šťavu, ale keďže je dosť sladká, pridajte pár kvapiek citrónovej šťavy a podlejte to aj troškou vody/vývarom. A ja už som použila namiesto ananásoveho džúsu aj pomarančový a bolo to dobré, ale brusnicový s tým veľmi nesedel. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára