pondelok 15. augusta 2011

Zeleninové lasagne

Dnes si dáme jeden receptík, ktorý je inšpirovaný delenou stravou. Ako som spomínala v minulom blogu, spolu s Ianom sme sa dali na delenú stravu. Dnes je deň 19 a v podstate nám stále nič nechýba. Zas aby som nepreháňala - Ianovi chýba jeho obľúbená kombinácia nedeľného pečeného obeda a včera, keď sme boli na prechádzke pri mori, ako na potvoru tam všetci vyjedali hranolky, zmrzlinu a koláčiky. Tak sa nám slinky zbiehali! Ale odolali sme, dali sme si našu z domu prinesenú mrkvičku a nízkotučný syr a večer sme si dali pečené kura so šalátom a kým sme čakali na kuriatko tak sme si dali parenú brokolicu na zahnanie toho najväčšieho hladu.

Dnes môžeme papať cestovinu a zeleninu (okrem iných mňam vecí), tak na večeru robím lasagne. Musím sa priznať, že neviem či je správne lasagne alebo lasagna, tak ak používam nepresný názov, odpusťte. Obyčajne používam mleté mäso a bešamelovú omáčku, ale to dnes nesmieme tak experimentujem so zeleninovou kombináciou, ktorá sa práve pečie v rúre, tak uvidíme ako dopadne. Myslím však, že dnešná večera bude dobrá, lebo máme radi všetky suroviny a omáčka bola veľmi dobrá. 

Priznávam sa, že cestovinu nerobím doma, ale kupujem sušené pláty. V minulosti som ich varila, ale asi tak mesiac dozadu som ich skúsila dať do pekáča surové a fungovalo to. Takže dnes som robila rajčinovú omáčku s cuketou  alebo cukinou, ako chcete. 
Na čajovej lyžičke olivového oleja som  opražila jednu cibuľu, 3 strúčiky cesnaku, jednu na veľmi drobno nakrájanú mrkvu a jednu nadrobno nakrájanú cuketu. Pridala som dve plechovky rajčín a asi deci rajčinovej šťavy, trošku vody a vegetu. S vegetou nie som si 100% istá či je vhodná do delenej stravy, lebo ju mám presypanú v pohári. Varila som to celé asi 25 min. Namiesto bešamelovej omáčky som si urobila iba zápražku z celozrnnej múky, soli a sójového mlieka, lebo som nechcela používať viacej masla alebo tuku, hoci máme doma maslo, teda margarín, vhodný pre vegánov, ktorým som veľmi jemne postrašila formu, aby sa mi to neprilepilo. 
Do formy som naskladala nasledujúce vrstvy: rajčinová omáčka, cestovina, rajčinová omáčka, biela omáčka (ktorá v skutočnosti nebola biela), nakrájané čerstvé šampiňóny, trošku rajčinovej omáčky, cestovinu, rajčinovú omáčku, na kolieska nakrájanú cuketu, omáčku rajčinovú a bielu.  A šup do rúry na asi 50 min. 


Chýba vám syr alebo syrová omáčka? Biela omáčka vytvorí na vrchu kôrku, takže nám nechýba, ja syr nikdy nepoužívam v tomto jedle, ušetrí zopár kalórii. Práve som nakukla do rúry a vyzerá to dobre. Je-je-jej.

Po rozkrájaní za horúca nedržali tak krásne pokope ako mäsové, ale po vychladnutí to boli hutnejšie. Chutili však výborne, polovica pekáča nám zostala, tak príde vhod keď pôjdeme na celý deň dakde von. A ak si myslíte, že mi prihoreli, tak vás chcem uistiť, že som ich schválne nechala tak veľa upiecť, tak to máme radi.




A predpokladám, že sa chcete spýtať, či sa nám podarilo schudnúť pomocou delenej stravy. Odpoveď znie áno a ja musím priznať, že som veľmi hrdá na svojho manžela, lebo som neverila, že sa podrobí tejto strave, hoci on bol ten, ktorý vyhlásil, že musí schudnúť a to nás naštartovalo. Budúci týždeň však budeme musieť začať jesť normálne, pretože ideme na svadbu a budeme u švagrovcov štyri dni a nechceme, aby sme boli problémom pri varení a jedení. Je však podstatné, že za posledné dva týždne sme sa viac naučili kontrolovať veľkosť porcií, tak snáď sa nám podarí  dlhodobo udržať si súčasnú váhu. Uvidíme ako dlho, pretože máme radi jedlo a sladkosti a ja rada varím a vypekám, ale na druhej strane, okrem našich pravidelných prechádzok, sme sa začali oveľa viac hýbať a chodievame pravidelne plávať. Veď toto krásne letné počasie človeka núti byť aktívnym.

Prajem vám krásny deň, nech už robíte čokoľvek.
DK xxx

PS: Zabudla som urobiť fotku s plátmi cestoviny, ale naozaj tam boli :-) 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára