utorok 17. januára 2012

Karamelizovana cibula alebo cibulova marmelada, ako chcete

Ja som ju prvykrat jedla na svadbe ako predjedlo v auguste 2011 a od tej chvile som vedela, ze ju musim urobit doma.

Minulu sobotu ma Ian vzal na podpisovanie knihy anglickej kucharskej a cukrarskej legendy Mary Berry.  Je to velmi aktivna zena v pokrocilej sedemdesiatke, ktora napisala cez 40 knih o peceni a vareni, prvu 4 roky predtym ako som sa ja narodila. V sobotu som si kupila jej knihu “Kompletny nedelny obed”, v ktorej sa nachadzaju velmi klasicke recepty. Tri som uz vyskusala a mozem povedat, ze som bola velmi spokojna. A opat mi to vratilo chut do varenia a skusania novych receptov.

Kedze nemam vela casu (neprisiel mi jeden student na stretnutie, tak  predstieram, ze pisem spravu a preto pisem bez diakritiky, v praci ju naPC nemame) podelim sa dnes s vami o recept prave na karamelizovanu cibulu.

Potrebujeme:
2 lyzicky olivoveho oleja
3  velke cibule nakrajane na pasiky
1 polievkova lyzica hnedehoo cukru
1 polievkova lyzica balzamikoveho octu
Sol, korenie na dochutenie
Par listkov tymianu
Cibulu  nakrajame na pasiky a asi 5 minut ju opekame na  oleji na prudkom plameni. Potom stisime, pridame cukor, vodu, osolime a okorenime a pridame tymian (ja som davala suseny a bolo to OK). Ohen stisime a pomalicky dusime kym cibula zmakne.  Potom pridame balzamikovy ocot, a nechame varit na strednom ohni kym sa nam to vypari tekutina.
Podavat mozeme s pecenovou pastetou a opecenou bagetou (tak sme to mali na svadbe) alebo k steaku, opecenemu kuratu. Tiez sa moze davat ako podklad do roznych slanych kolacov a inych jedal.
Nam velmi chuti, dokonca tak velmi, ze som vcera nestihla ani foto urobitm tak davam foto z internetu.   

Foto prebrane z:
http://www.google.co.uk/imgres?q=caramelised+onions&hl=en&sa=X&biw=1280&bih=843&tbm=isch&prmd=
imvns&tbnid=gWa-pKXT20JAUM:&imgrefurl=http://eatblogsleep.com/%3Fp%3D159&docid=PW6w6fgP_
XyJ9M&imgurl=http://eatblogsleep.com/wp-content/uploads/2009/05/caramelised-onion.gif&w=620&h=413&ei=DF4VT_O_D8X28QOzlpXvAw&zoom=1&iact=rc&dur=110&sig=
106591864842382538978&page=1&tbnh=158&tbnw=229&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:9,s:0&tx=121&ty=102


Snad sa mi podari dalsi prispevok napisat s mensim casovym odstupom ako teraz.

Prajem vam vsetkym krasny den,
Denisa


1 komentár:

  1. jeeej Deniska, prave som objavila tvoj blog, takze tu mame dalsiu kucharsku nadsenkynu :-) tesim sa a prajem vela kulinarskych inspiracii!!! Dana - dorasart.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť