pondelok 8. augusta 2011

FAZUĽOVÁ NÁTIERKA

Na tento recept som prišla vďaka tomu, že držíme oddelenú stravu. Recept, ktorý sem dám je upravený pre bežného človeka, ja ho pre nás momentálne robím trošku ináč.
Je dosť ťažké variť oddelenú stravu pre môjho drahého manžela, nakoľko neje strukoviny. Našťastie sa mi ho podarilo presvedčiť zjesť kúsok chleba s touto nátierkou a on nielenže ju zjedol, ale si ju celkom aj obľúbil. 

Potrebujeme:
konzervu bielej fazule,alebo asi za hrsť sušenej bielej fazule
jeden veľký zemiak uvarený v šupke
trochu masla (ja maslo nedávam, dávam kvapku olivového oleja a sójové mlieko)
soľ (alebo vegetu, ak mate radi)
čierne korenie 
pár kvapiek sójovej omáčky a citrónovej šťavy (ja počas oddelenej stravy nedávam, ale veľmi to tam sedí )
petržlenovú vňať

Fazuľu uvaríme do mäkka, uvarený zemiak očistíme a na jemno nastrúhame. Zmixujeme spolu s fazuľou, maslom a ochutíme. 

Samozrejme, je možno ju vylepšiť napr. pridaním nadrobno nakrájanej cibuľky ale čili papričkami, fazuľu možno nahradiť cícerom atď...  Ak máte nejaké dobré nápady, do komentárov s nimi. 

Veľmi jednoduché, ale u nás sa  jednoznačne táto nátierka zaradila do kategórie "pravidelné" a "obľúbené".  Ak budete variť fazuľu doma, tak to nejaký čas samozrejme potrvá, ale inak je to ozajstná rýchlovka. A ak si ňou natriete chlebík v lete keď idete na výlet, tak sa nemusíte báť, že sa vám v teple pokazí ako napr. by sa mohla šunka.  

  
Prajem vám dobrú chuť a troška viac slnka na nebíčku. 
DK


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára