štvrtok 17. marca 2011

Hrachová polievka

V druhom príspevku, v tom o palacinkách, som dala obrázok polievky zo sušeného hrachu. Nedala som tam recept, pretože som predpokladala, že je to tá najjednoduchšia polievka a každý ju pozná. Nakoľko sa ma pár ľudí pýtalo na recept, tak tu je.
Ja ju robím z asi šálky sušeného hrachu, ktorý si vopred namočím. Ideálne na noc, ale ak si to rozmyslím príliš neskoro, tak aspoň na dve hodinky. Dám ju do hrnca, zalejem vodou asi tak 5 cm nad hrach a varím a varím.........a podľa potreby dopĺňam vodou. Nechám ho variť hodne dlho, kým hrach nie je úplne mäkký. Potom ho možno ponorným mixérom rozmixovať, osoliť a podávať. Ja nepoužívam mixér, ale robím to ručne. Zlejem hrach, ale vodu si odložím. Hrach pretlačím a prepasírujem cez sitko späť do vody. Podľa potreby dolejem vodu, do takmer hotovej polievky roztrúsim 1-2 kuracie bujóny a už ju potom nesolím. Podávam s opečenou slaninkou alebo šunkou, prípadne s toastom a troškou smotany na dekoráciu. Ak polievka zostane, tak mi vždy veľmi zhustne, tak ak ju chceme jesť, dolejem ju trochou vody alebo vývarom a prehrejem. Viem, že veľa ľudí ju varí spolu s mrkvou a možno i inou zeleninou, ale u nás sa robí takto jednoducho a chutí.  

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára