štvrtok 14. apríla 2011

Mafiny s posýpkou

Recept na mafiny už pravdepodobne každá z vás vo svojej zbierke má a viem, že ja som určite neobjavila Ameriku. Tento môj pochádza z časopisu Dinner tonight a vyskúšala som ho asi tri či štyrikrát a vždy vyšiel podľa mojich predstáv. Musím sa priznať, že keď ide o pečenie neviem si vymyslieť sama nejaké bombastické recepty a tak skúšam tie, ktoré nájdem alebo mi niekto posunie. Nikdy som veľmi veľa nepiekla, som skôr na varenie, ale môj manžel je neskutočne na sladké a úprimne, ja tiež málokedy ohrdnem kus koláča, tak som s tým začala. Máme radšej koláče bez krému a tak mafiny sú ako stvorené. Ja som si tento recept prispôsobila a nerobila som mafiny, ale normálny koláč do chlebovej formy. Ja tu nemám polohrubú či hladkú múku, ale iba obyčajnú, samokysnúcu a chlebovú, ale vždy keď sa rozhodnem nejaký recept sem napísať, tak konzultujem s mojou maminou, skúsenou a skvelou koláčovou a zákuskovou kráľovnou, aká múka by bola najvhodnejšia.

Mafiny:
175g polohrúbej múky (self-raising ak ich robíte v Anglicku)
1,5 čajovej lyžičky prášku do pečiva (stačí 1 lyž. ak robíte zo self-raising flour)
175g kryšt. cukru
125g roztopeného masla
2 vajíčka
50ml mlieka
                                                        1 lyžička vanilkovej arómy
                                                        85g bobuľovitého ovocia (maliny, jahody, čučoriedky...)
Na posýpku:
40g tvrdého masla
50g polohrubej múky (plain flour)
25g kryšt.cukru

Postup: 
Najprv si pripravíme posýpku - na kocky nakrájané alebo nastrúhané maslo prstami votrieme do múky pokiaľ zmes nepripomína jemnú strúhanku, potom prstami zapracujeme cukor a odložíme.
Rúru si rozohrejeme na 180°C, plyn 4.
Z receptu na mafiny dáme do misky múku, prášok do pečiva a cukor a zmiešame, pridáme maslo, vajíčka, vanilku a na vysokých otáčkach mixérom asi 10 sekúnd miešame, aby sme dosiahli hladké cesto. Netreba mixovať dlho, lebo mafiny budú príliš nadýchané. Vmiešame ovocie a lyžičkou rozdelíme do košíkov na mafiny, posýpeme pripravenou posýpkou. Mali by sme urobiť asi 9 mafín, záleží od toho aké veľké košíky máme. Tie vložíme do formy na mafiny, aby sa nám celé neroztiekli a pečieme asi 25-30min, vyberieme a necháme vychladnúť.

OK, toto je oficiálny recept, ktorý som dodržala prvýkrát. Druhýkrát som to robila už do spomínananej formy a dala som tam o dačo menej cukru, no, o dačo - skoro o polovicu a bolo to v pohode, pretože sme k tomu mali zmrzlinu. Namiesto bobulí, ktoré som doma nemala, som tam nakrájala čerstvé červené slivky a pridala som vlašské orechy pokrájané na kúsky a kúsky čokolády a koláč bol skvelý. Takisto to fungovalo aj s ananásom nakrájaným na kúsky, ale jeho farba v koláči nevynikla.
Posýpka, hotový koláč so slivkami a čokoládou. 
 Keďže už nastáva čas piknikov, som si istá, že ešte zopár krát budem tento recept robiť, či už ako koláč alebo mafiny, ktoré sa na piknik viacej hodia. Snáď, ak ho vyskúšate, sa vám podarí a bude chutiť.
Príjemné pečenie vám prajem, DK xxx

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára