štvrtok 19. mája 2011

Pokusy s cestom fillo

Veľa krát som čítala o receptoch s cestom fillo (ako ho presne písať v slovenčine neviem, videla som už aj filo, dokonca aj fylo...a je dostať aj na Slovensku v supermarketoch), tak som si ho minulý týžden kúpila, že vyskúšam ako sa mi s ním bude robiť. Netrúfla by som si ho robiť doma, ide o tenučké cesto, ktoré je po upečení chrumkavé a "lístkuje sa" tak trochu ako cesto lístkové. Často ho vraj používajú v Grécku, kde sa okrem iného z neho robí baklava, ale aj v severnej Afrike.
Ja som sa z neho rozhodla robiť dva záviny - jeden sladký a jeden slaný, nakoľko cesto sa dá robiť oboma spôsobmi. A tak som urobila jablkovo-rebarborový závin s mandľami a hrozienkami a špenátovo-lososový závin pre Iana, pretože ja ryby nemusím.
Nuž, nie vždy sa všetko podarí a ja musím v tomto prípade vyhlásiť kapituláciu. Môj prvý pokus s fillom nedopadol najlepšie. Chutilo to celkom dobre, na tom niet čo pokaziť, pretože som spojila veci, ktoré máme radi, ale.... povedzme to takto...ak by som mala hostí na večeru, tak by som to na stôl nedala. Nevyzeralo to tak ako malo. Pre mňa bolo toto cesto  trošku viac chrumkavé ako mám rada a pri krájaní sa mi celé lámalo. Krásny kontrast zeleneho špenátu a červeného lososa sa nekonal...ale zjedlo sa to všetko....jablkový závin som zamaskovala vanilkovou zmrzlinou a bol skvelý, špenátový Ian zjedol so šalátom povedal, že bol dobrý, len to cesto bolo také nezvyčajné.
Prečo píšem o dačom čo sa mi nevydarilo? Pretože všetci máme také dni, kedy sa nám dačo v kuchyni nevydarí. Často sa preto vzdávame a niektoré suroviny už nikdy nepoužijeme. A často aj počujem: tebe sa varí, keď to vieš, ja by som si na také netrúfla.
Ja som si dnes na fillo trúfla a nevydarilo sa úplne podľa predstáv. Isto ho nekúpim pri najbližšej návšteve supermarketu, ale isto sa ho ani nevzdám. Nuž čo, pokazila som cesto, ktoré ma stálo dačo cez libru. Ale budem bojovať a isto vám raz napíšem ako som ho pokorila. A ak máte nejaké osobné skúsenosti a rady, sem s nimi, budem vám vďačná.
A pridám aj foto mojich nepodarkov....

Nakoľko som tento týždeň skúšala pár iných nových vecí, ktoré dopadli dobre, tak sa ozvem už čoskoro.
Prajem vám pekný deň,
Denisa

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára