piatok 13. mája 2011

Čokoládové cookies a iné veci.

Už je to nejaký čas čo som sa naposledy ozvala. A ani vlastne neviem prečo som nenapísala skôr. Bude to asi tým pekným počasím a rozhádzanými týždňami v dôsledku voľných dní. Odvtedy čo som písala naposledy máme za sebou kráľovskú svadbu, smrť bin Ládina a aj naše účinkovanie na MS v ľadovom hokeji.


Ak si chcete prečítať iba recept, choďte nižšie, za druhú sadu fotografií.


Čo sa týka svadby, tak tá, ako všetci vieme, dopadla podľa očakávaní - obaja povedali v správnej chvíli čo povedať mali, teroristi nezaútočili, všetci prežili a ľudia sa bavili. Možno sa chcete niekto spýtať, či sme boli v Londýne pozrieť na svadbu alebo či sme aj my robili nejakú oslavu ako vraveli v telke, že ľudia robili. Neboli sme na žiadnej "street party", hoci sa u nás v dedine konal piknik a barbecue, ale keďže Ian je novinár, tak musel ísť do práce bez ohľadu na to, že bol deň pracovného pokoja. A tak sme mali šancu si pozrieť sobáš spolu v telke a potom som ostala na ďalších asi desať hodín slamenou vdovou. Obrad aj šaty sa nám páčili a prinieslo to veľa krásnych spomienok na náš svadobný deň.
Veľmi som však oľutovala, že som si prečítala nejaké články na jednom slovenskom webe, pretože som sa len rozčúlila nad nekompetentnosťou niektorých tzv. novinárov, ktorí sa absolútne neunúvajú overiť si čo píšu. A tak som si napr. prečítala, že prenos bude sledovať 2 bilióny ľúdí na svete - hoci nás toľko ešte nie je (chybný preklad, pretože britská angličtina používa slovo billion namiesto našej miliardy), že princezná Diana je pochovaná vo Westminster Abbey (je pochovaná v Althorp), že hotely sú kompletne vybookované (trvalo mi asi 2 min. nájsť v ten dátum voľný hotel amáme krásne preklady slovesa book) a mnoho iných hlúpostí...


O majstrovstvách v hokej som sa z britskej tlače alebo televízie nedozvedela nič. Snažila som sa aj na BBC Sport, ale nič...samozrejme, že Británia nepatrí do svetovej špičky, ale aj tak ma prekvapilo, že o svetovom šampionáte neinformujú a tak som si výsledky priebežne pozerala na stránke IIHF. Nemožem, nebudem a nechcem komentovať priebeh hry a výsledky a je mi veľmi divné keď vidím komentáre absolútne každého napr. na facebooku. Možno ma bude chcieť teraz niekto ukrižovať, ale pripadá mi dosť smiešne, keď mnohí ľudia, (nechcem to zúžiť iba na ženské pokolenie) nikdy nesledujú hokejovú ligu, či už našu, ruskú, americko-kanadskú alebo akúkoľvek, no pri MS sa z nich stavajú odborníci/odborníčky a presne vedia v čom je chyba, kto a ako mal hrať, čo mal tréner urobiť atď...toľko odborníkov doma a my máme zahraničného trénera. Ale je dobré vidieť ako aspoň dačo dokáže vyburcovať našu národnú hrdosť.


Keďže niektorí čítajú tento blog aj preto, že chcú vedieť ako sa nám žije a čo robíme, tak pre tých poviem, že sme boli deň po kráľovskej svadbe v Londýne na výstave modernéo dizajnu (Grand Design Live - Grand Design je TV program) - bolo to dačo ako výstava nábytku a bývania, ktorá sa, ak sa nemýlim, na jeseň koná v Nitre. Mesto bolo ešte stále vyzdobené vlajkami a pred Westminster Abbey, kde sa konal sobáš,  bola niekoľkohodinová rada na vstup. My sme si užili pekný, pohodový a slnečný deň, tu je zopár fotiek.




A minulý piatok sa konala akcia, na ktorú sa v našej domácnosti čakalo už viac ako pol roka. Ide o Gala dieselových lokomotív, ktoré sa konalo v mestečku Swanage. Väčšina z vás už vie, že Ian je veľký vlakový nadšenec a toto je pre neho jedna z vrcholných udalostí roka. Ja som sa k nemu pridala, spojili sme jeho aktivity s mojimi a okrem toho, že sme videli 8 vzácnych lokomotív a každou sme sa aspoň raz odviezli - súčasť plánu, sme sa boli pozrieť na hrade Corfe z roku 978, teda jeho zrucanine, a poprechádzať sa pri mori v mestečku Swanage.




Ale prejdime k jedlu. Keď je vonku tak pekne ako je, veľmi sa u nás nevarí. Väčšinou šaláty alebo dáke ľahké jedlá, takže dnes vám dám veľmi jednoduchý recept na cookies - keksy. Je to jeden z tých, ktoré sa robia v jednej miske a miešajú sa iba varechou.


Potrebujeme: 
225 g masla
140 g kryšt. cukru
1 žĺtok
2 čaj.lyž. vanilkoveho extraktu alebo arómy
225 g múky (tu ide do toho plain, doma by som dávala hladkú)
55 g kakaa
štipku soli
orechy, hrozienka, čokoládu.....

Rúru si rozohrejeme na 190°C, plech si vystelieme papierom na pečenie. V miske varechou vymiešame maslo s cukrom - samozrejme mäkké maslo sa nám bude miešať oveľa ľahšie ako to práve vytiahnuté z chladničky, pridáme a vymiešame žĺtok a vanilkovú arómu, pokračujeme pridaním preosiatej múky, soli a kakaa. Možeme pridať orechy podľa vlastnej chuti alebo hrozienka či kúsky čokolády (ale tú neminieme všetku). Všetko spolu zmiešame. Ak budete mať pociť, že sa vám to nedá zmiešať, nebojte - všetko sa to krásne spojí. Z hmoty vytvarujeme asi 12 guliek, ktoré roztlačíme na "cookies" na plechu, ale necháme medzi nimi aspoň 1 cm medzeru. Nerobte ich veľmi tenké, lebo sa vám po pečení budú lámať (vlastná skúsenosť). Do pripravených "placiek" jemne vtlačíme kúsky čokolády a dáme na 10-12 min. piecť. Nenechávajte ich oveľa dlhšie. Keď ich budete vyberať, budete mať pocit, že nie sú upečené, lebo sú mäkké. Ale dobrá cookie by nemala byť vysušená, ale chrumkavá, pričom vo vnútri taká trošku lepkavá. Nesnažte sa ich hneď po upečení vybrať z rúry, lebo ich polámete. Nechajt ich v plechu asi 10 min a potom vyberajte. 
Priznám sa, že ja som ich už urobila aj vysušené aj polámané, preto si na základe skúsenosti dovolím vravieť nerobto to alebo ono. 

U nás sa jedia aj za tepla aj za studena a mali úspech aj u Iana v práci. Snáď  sa vám budú robiť tak dobre ako mne a zmiznú tak rýchlo ako u nás. 

PS: Do obrázkov sa mi nedá písať s diakritikou


Pýtali ste sa ma ako môžete písať komentár.
Pod príspevkom je slovo comments - kliknite na to, 
napíšte komentár 
nájdite okienko KOMENTOVAŤ AKO prihláste sa - väčšina z vás asi pod Google, čo vaá privedie k prihláseniu sa cez gmail 
a kliknite na zverejniť komentár

1 komentár:

  1. Ahoj, volám sa "TERRY BARTON" Som z USA. Oženil som sa s Rubenom už 7 rokov. Veci začali byť škaredé a my sme bojovali a argumentovali takmer vždy. Zhoršilo sa to v bode, ktorý požiadal o rozvod ... Pokúsil som sa čo najlepšie, aby ho zmenil názor a zostal so mnou, ale všetko úsilie bolo zbytočné. Prosil som a vyskúšal všetko, ale stále, nič nefungovalo.

    Prielom prišiel, keď mi niekto predstavil toto úžasné, skvelé kúzelník, ktorý mi nakoniec pomohol ... Nikdy som nebol fanúšikom takýchto vecí, ale len som sa rozhodol vyskúšať neochotne, pretože som bol zúfalý a zanechal bez možnosti ... Urobil špeciálne modlitby a použil korene a byliny ... Do dvoch dní mi zavolal a bol mi ľúto za všetku emocionálnu traumu, ktorú spôsobil mne, vrátil sa späť do domu a šťastne žil. aký nádherný zázrak Baba Egbe urobil pre mňa a moju rodinu.

    Predstavil som ho veľa párov s problémami na celom svete a mali dobrú správu ... Pevne verím, že niekto tam potrebuje pomoc. Pre naliehavú pomoc akéhokoľvek druhu kontaktujte Baba Egbe teraz prostredníctvom jeho e-mailu: babaegbetemple@gmail.com alebo WhatsApp ho na +7 (926) 512-8701.

    OdpovedaťOdstrániť