streda 6. júna 2012

Kolibričia torta

(Kompletne zmenili moj blog. Tazko sa mi na to zvyka, tak prepacte ak je daco velmi ine ako zvycajne.)

Toto je veľmi jednoduchý dezert. Vopred sa ospravedlňujem, pretože nemám naše fotky, ale stiahla som nejaku z netu, ktorá sa podobá tomu našemu výtvoru. Robili sme ho len raz, pretože sa snažíme jesť menej sladkého a tak dezerty nahrádzame ovocím alebo jogurtom.

Keď som povedala, že ´sme ho robili´, tak musim povedať, že som sa priživila na práci môjho manžela. Ten sa jednu nedeľu rozhodol, že chce piecť, čo bola pre mňa novinka. Myslím, že ho chytila nostalgia, pretože ja som ho v podstate tkamer vystrnadila z kuchyne a on bol zvyknutý variť. A tak prelistoval moju Big Book of Baking, čo je taká naša cukrárska biblia a rozhodol sa robiť práve tento koláč/tortu. Jednoduchá, chutná a ani veľa riadu po nej nezostane. Jediný problém – zjedla sa skôr ako som si zmyslela urobit nejaké foto. Tak mi len budete musieť dôverovať.

Potrebujeme:

Na cesto
250 g múky (ja som dávala plain, myslím, že polohrubá bude vhodná)
250 g kryšt. Cukru
1 čajová lyžička mletej škorice
1 čajová lyžička sódy bikarbóny
3 vajíčka
200 ml slnečnicového oleja + extra na vymastenie formy
100 g pekanových orechov, nahrubo nasekaných (ja som používala vlašské a boli OK)
3 zrelé banány (asi 375g po olúpaní)
85 g zaváraného ananásu, nahrubo nakrájaného
4 lyžice ananásovej šťavy

Na plnku
175g plnotučného syra (Mascarpone, Philadelphia, Ricotta alebo aj beyhrudkového tvarohu plnotučného)
55 g nesoleného masla
1 lyžička vanilkového extraktu
400 g práškového cukru

Rúru si predhrejeme na 180°C, plyn 4. Do misky preosejeme múku, škoricu a sódu bikarbónu. Pridáme všetky ostatné ingrediencie a zmiešame varechou. Vlejeme do tortovej formy a pečieme asi 30 min. Samozrejme, kontrolujeme pomocou tradičnej pomôcky – špajle/zápalky – ak su čisté po vpichnutí do stredu formy, tak je torta upečená.
Vyberieme, necháme asi 10 min. vo forme a potom dáme chladnúť na mriežku, aby sa nám nesparila.
Po vychladnutí prekrojíme a naplníme plnkou, ktorú sme vytvorili zmiešaním všetkých surovím na plnku. Necháme si plnku aj na potretie povrchu a ozdobíme orechami.

Fotka prebrata z 
                               http://img4-3.myrecipes.timeinc.net/i/recipes/sl/10/12/hummingbird-cake-sl-l.jpg


Prajem vám dobrú chuť, nám jednoznačne chutila.
Denisa

1 komentár: