sobota 11. júna 2011

Kura na bielom víne s bielou fazuľou

Tento týždeň bol nesmierne stresujúci a úprimne som nesmierne rada, že je za nami a všetky veci, ktoré bolo treba vybaviť sme vybavili. 
Dnes si dame iba jeden rýchly, ľahký, ale chutný receptík. A opäť patrí do kategórie - všetko z jedného hrnca.  

Potrebujeme: 
olej (ak máte olivový, tak do panvice s ním)
4 kuracie stehná bez kože
1 plechovku bielej fazule asi 300g (alebo ak sa vám chce variť, tak si ju uvarte vo vode)
2 strúčiky cesnaku nakrájaného na drobno
1 stredne veľká cibuľa nakrájaná na drobno
lyžička tymiánu (ak nemáte, dá sa použiť aj rozmarín)
asi 300 ml bieleho vína 
soľ
čierne korenie
voda podľa potreby

Stehná do hneda opečieme na oleji, pridáme tymián, cibuľku a cesnak a opečieme. Podlejeme vínom, pridáme trochu vody, osolíme a okoreníme. Privedieme do varu, stíšime. U nás je vždy vítaná šťava, tak som to prikyla a nechala pomaly dusiť, ale ak nechcete šťavu, tak samozrejme to môžete nechať vzvariť bez šťavy. Z vína sa samozrejme alkohol vyvarí a zanechá nám len príjemnú chuť. Keď sú stehná udusené, pridáme fazuľu a prehrejeme. Ja som šťavu trošku zahustila kukuričnou múkou, asi tak pol lyžičky rozmiešanej vo vode. Nakoniec pridáme petržlenovú vňať.

Samozrejme, že sa to dá robiť z pŕs alebo inej časti kuraťa, ale stehná obsahujú vraj ďaleko viac zinku a železa ako prsia, tak sú zdravšie...a k tomu neporovnateľne lacnejšie ako prsia. 

Aké víno? Myslím, že to je na vás, ja sa musím priznať, že vínu moc nerozumiem - alkohol naozaj nemusím. My máme radšej víno z tej sladšej strany, tak suché doma nikdky nemáme - a tak ho ani na varenie nepoužívam. V podstate by som použila zásadu, ktorú som počula od švagra: Ak nie je víno dobre na pitie, tak nie je dosť dobré ani na varenie. 


Nám to chutilo s ryžou
Ospravedlňujem sa za horšiu kvalitu fotky, ale nestihla som urobiť lepšiu. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára