utorok 25. októbra 2011

Dve variacie porovo-zemiakovej polievky

Prisla jesen, s nou chladne dni a ten spravny cas zacat varit polievky.

Ja sa musim priznat, ze som polievkova a mozem ich jest v ktoromkolvek rocnom obdobi a case. Moj manzel je presny opak a polievky su pre neho iba zalezitostou zimy a jesene. Tak konecne nastal ten pravy cas.
Jednoznacne cislom jedna pre mna je, a asi aj vzdy bude, nedelna masova alebo slepacia polievka s domacimi rezancami a so zeleninou, najma karfiolom, to je moje.

V Anglicku sa polievky varia trosku inac, nejedia vela vyvarov, taka nedelna polievka je pre nich skor vodova, pretoze oni takmer vsetky polievky mixuju. Mne je to v podstate jedno, ved nie je problem uvarit polievku, odobrat z nej a potom zvysok pre Iana rozmixovat.

Jednoznacne k najoblubenejsim polievkam u mna patri, ako uz asi viete podla nazvu, porovo-zemiakova polievka.  Moja prva spomienka na jej konzumaciu vedie do Skotska vo februari 2010 - do mestecka Beauly v Skotsku. V jeden krasny slnecny, ale riadne chladny den sme boli v galerii, ktora mala nielen vela peknych veci,ale aj roztomilu kaviaren, v ktorej na obed mali ako polievku dna.....ano, uhadli ste....porkovo-zemiakovu. Ked mi to priniesli a uvidela som hustu masu neurcitej farby v mojej miske, v duchu som dakovala za tu bagetu na okraji taniera, lebo som myslela, ze by som inak zostala hladna. Ale hned prva lyzica v mojich ustach mi pripomenula, ze nemame hned sudit podla toho ako daco/dakto vyzera. Musim sa priznat, ze som si tuto polievku zamilovala pri prvom suste. Dokazom toho, ze je tu velmi oblubena je aj fakt, ze existuje webova stranka, ktora sa venuje vylucne tomuto pokrmu. Pozriet si ju mozete kliknutim prave tu, ale upozornujem vas, ze je v anglictine.

Okrem toho, ze je toto jedlo velmi chutne a dobre zasyti, je aj velmi lacne.

Potrebujeme na asi 4 stedre porcie:
2 ks poru
4-5 normalne velkych zemiakov
1 mensiu cibulu
1 vacsi strucik cesnaku
trosku oleja
kuraci alebo zeleninovy vyvar
asi 4-5 lyzic smotany

Nakrajanu cibulu podusime na troske oleja alebo masla, pridame nakrajany cesnak (ja ho neroztlacam, lebo tak je citit ovela viac, nie je taky jemny), por a zemiaky a vsetko trosku oprazime. Zalejeme vyvarom - ja mam vacsinou urobeny domaci kuraci vyvar, ale kludne mozete pouzit aj ten z kocky. Ososlime, ale davame pozor, najma ak mame slany vyvar a mozeme okorenit, samozrejme nemusime. Varime na malom ohni do makka.

Ak nemate radi mixovane polievky, mozete podavat takto, len v tom pripade si musite trosku davat pozor ked krajate zeleninu, aby to trosku vyzeralo. Chuti aj takto velmi dobre.

Ak ju vsak chcete vyskusat tak ako sa jedava tu, tak ju rozmixujte a pridajte smotanu, prehrejte ju opat na malom ohni a podavajte. Pripadne dosolte, pretoze smotana trosku stiahne chut. Mozete ju podavat s petrzlenovou vnatkou, opecenou slaninkou, sunkou alebo klobasou a opecenym chlebom alebo bagetou. Zalezi  len na vas ako ste hladni alebo ci ju mate ako hlavne jedlo alebo predjedlo.

Ja ju robievam oboma sposobmi, vacsinou ju mame ako hlavne jedlo, tak ju jedavame s maslovou bagetou alebo toastom. Polievka krasne voni uz ked sa vari a ja sa nikdy neviem dockat kedy uz bude konecne hotova. Nebojte sa dat vela porku, hoci sa vam bude zdat, ze je ho vela, ale ak ho nebude dost, nebudete tam mat jeho lahodnu chut.

Fotka nerozmixovanej polievky nevysla velmi dobre, tato mixovana je podavana
 s opecenym porom, sunkou a koriandrovou vnatou. 

Ak sa ju rozhonete vyskusat, budem rada ak mi date vediet ci chutila.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára